Online Diary .: Budak baru nak belajar :)

Isnin, 3 Oktober 2011

Budak baru nak belajar :)

Sebelum ape-ape aku nak gelak je dulu , hahahahhahah.. kenape aku gelak ? Ha nie lha aku nak bagi tau .
tadi aku jadi orang KELATE sat , wey best kot . bukan selalu kita orang penang bole dengar orang 
kelantan cakap .Nie pon kira best gili-gila bagi aku , ada jugak hamba allah yang sudi nak ajarkan aku .
Yang best nye tak silap aku , aku baru je sampaikan hasrat pada cikgu aku masa hari jumaat minggu lepas , masa kitaorang tengah ade kelas PENIDIKAN JASMANI , padamasa yang sama cikgu aku nie orang kelantan jugak , ha nie yang lagy best nak tanya apa2 pasal negeri tue ,  so dengan buad muka slamber (tak tahu malu )
cakap aku suke lha tengok mamat kelantan kalau dengar dorang cakap sesama dorang , Bunyi kadang2 dorang sembang macam nak gaduh pon ada . Tapi bila aku tnya apa dorang sembangkan dorang kata saja tanya khabar  . hahah , gelak mampuss aku ..




(dalam diamdiam kawe gelok supo gini lha )

Balik pada cite tadi , hamba allah tue pon dengan semangat nye mengajar aku , best gak belajar dari dya , dya kata kalau benda yang dya tulis tue tak paham tanya lha dya .haha . ade yang aku tak paham terus aku tanya dya , tapi kebanyakkan semua aku paham . kalau datang ayat2 yang dah aku asa pelik tue , baru aku tanya . 
contohnye :- 
 - nieh .syo nok ajok awk tubek makea .
                                    nok dok ???
                                    syo blanjo r ,

maksud nye dya kata nak kuar makan tak dengan dya , dya belanja . 

contoh lagi :-
eh... mu wak gapo 2.... x blik2 dumoh lg kow ngorib doh nie.... pok mung x mroh kow,,, baso aq laye nate nie,,, wak srabuk palo otok jah

haha , yang nie aku asa nak ketawa , hehe . maksud dya kau buad ape  tak balik rumah ke dah maghrib , pak kau tak marah ka ? buang masa aku layan kau nie , buad serabut kepala otak ja .

chee pandai aku translate dari kelantan ke bahasa penang , hhee good girl .
ape2 pon tengs pada hamba allah tue yang sudi ajar aku , walaupun baru cikit2 
Tengs ye Zakiemiey . :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Tiada ulasan:

http://i1227.photobucket.com/albums/ee434/Faqihah_Husni/bgchocolate2.jpg



 
Copyright © . All Right Reserved by FarahDiyana mr. AF